SİSTEM NASIL ÇALIŞIR?
Teklif uzantısı oluşturun

Teklif uzantısı oluşturun

Reklamınızla birlikte mağaza kuponlarınızı, fırsatlarınızı ve indirimleri göstererek reklamınızın göze çarpmasını sağlayın. Teklif uzantıları, İnternet´te gezinen bir müşteriyi, elinde kuponuyla mağazanıza gelen bir müşteriye dönüştürmenize olanak tanır.

Teklif uzantısı oluşturma

Teklif uzantılarını kampanya düzeyinde oluşturursanız, bu teklifler, kampanyanızdaki reklamların herhangi biriyle birlikte gösterilebilir. Diğer bir deyişle, teklifinizin kampanyanızdaki tüm reklamlarla ve reklamlarınızın gösterildiği yerlerin çoğuyla alakalı olması gerekir.

Teklif uzantılarını reklam grubu düzeyinde oluşturursanız, bu teklifler, ilgili reklam grubundaki reklamların herhangi biriyle birlikte gösterilebilir. Dolayısıyla, teklif reklam grubundaki reklamlarla ve söz konusu reklamların gösterildiği yerlerle alakalı olmalıdır.

Yeni bir kampanya veya reklam grubu oluşturacağınızda ya da mevcut bir kampanyaya veya reklam grubuna teklif uzantısı ekleyeceğinizde, kampanyanız için Google Arama´nın etkinleştirildiğinden emin olun.

Not

Teklif uzantıları şu anda yalnızca Avustralya, Avusturya, Belçika, Brezilya, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda, Japonya, İspanya, İsviçre, ABD ve İngiltere´deki müşterilerin kullanımına sunulmaktadır. Reklamlarınızın teklif uzantılarıyla birlikte gösterilebilmesi için kampanyanızın bu ülkelerden en az birini hedeflediğinden emin olun.

Bir teklifin bileşenleri

Aşağıda, bir teklifi oluşturan çeşitli bileşenlerin bir özeti verilmiştir:

Tekliften yararlanılabilecek tarih aralığı: Tekliften yararlanılabilecek bir başlangıç ve bitiş tarihi seçerek, müşterilerin teklifinizi ne zaman kullanacaklarına karar verebilirsiniz. Tekliften yararlanma başlangıç tarihinde müşterileriniz teklifinizi kullanmaya başlayabilir. Müşterilerinizin teklifinizi kullanabilecekleri son gün, tekliften yararlanma bitiş tarihidir. Diğer bir deyişle, bu tarihten sonra reklamlarınızın yanında teklifinizi görüntülemeyiz. Zira, kullanım süresi bittikten sonra müşterilerin teklifinizi görmesini siz de istemezsiniz! Tekliften yararlanma bitiş tarihi gelecekteki herhangi bir tarih olabilir, ancak tekliften yararlanma başlangıç tarihi ile arasında iki yıldan daha kısa bir süre olmalıdır.

Dağıtım tarihleri: Teklif dağıtım tarihleri, teklifinizin reklamınızın yanında ne zaman yayınlanabileceğini denetler. Teklifinizi ilk dağıtım tarihinde yayınlamaya başlar, dağıtım bitiş tarihinde de yayından kaldırırız.

Resim: Müşterilerinizin markanıza ilişkin algısını güçlendirmek için işletme logonuzun bir resmini ekleyin. Resminiz bir .gif, .png veya .jpg dosyası olmalıdır. Resmin her bir kenarının uzunluğu 200 ile 400 piksel arasında olmalıdır.

Promosyon kodu: Teklifinizin bir promosyon kodu içermesi gerekir. Bu, satış noktanızın tanıyacağı bir barkod veya indirim kodu olabilir. Barkod kullanırsanız, barkod bilgileriniz arasında boşluk bırakmayın. Desteklediğimiz teklif kodu türleri ve bunlara ilişkin gereksinimler aşağıda açıklanmıştır:

  • UPC-A: 12 sayısal basamaklı
  • QR kodu: alfasayısal, en fazla 4296 karakter
  • Kod 128: alfasayısal veya sayısal, değişken uzunlukta
  • Kod 39: alfasayısal, değişken uzunlukta
  • EAN-13: 13 sayısal basamaklı
  • EAN-8: 8 sayısal basamaklı
  • ITF-14: 14 sayısal basamaklı
  • UCC/EAN-128: değişken uzunlukta
  • Text: 35 alfasayısal karakter. Bu seçenek bir barkod oluşturmaz

Ayrıntılar: Teklifinizden nasıl yararlanacakları, teklif ayrıntılarınızda müşterilere açıklanmalıdır. Teklifinizden yararlanmaları için müşterilerin sizi araması gerekiyorsa, telefon numaranızı ekleyin.

Şartlar ve Koşullar: Tekliflere Şartlar ve Koşullar eklemenizi zorunlu kılarız. Ekleyeceğiniz Şartlar ve Koşullar aşağıdakileri içermelidir:

  • Teklifiniz kullanılırken uygulanacak, müşterilerin bilmesi gereken kısıtlamalar veya zorunluluklar. Örneğin, teklifiniz bir fırın içinse şu kısıtlamaları getirebilirsiniz: "Bu teklif yalnızca çikolatalı kekler için geçerlidir. Diğer tüm kek çeşitleri teklifin kapsamı dışındadır. Her müşteri tekliften günde bir kez yararlanabilir. Bu teklif para yerine geçmez."
  • Eklemeniz gereken tüm yasal bildirimler.
  • Kasiyerin teklifiniz için nasıl işlem yapacağıyla ilgili talimatlar.
  • Teklifiniz üretici kuponu şeklindeyse, kuponla ilgili işlem masrafları için satıcıya yapacağınız ödeme tutarını ve satıcının kuponu göndermesi gereken adresi eklemeniz gerekir.

Unutmayın

Google, yasal şirket unvanınız dahil olmak üzere teklifinize başka Şartlar ve Koşullar da ekleyecektir.

Bu Şartlar ve Koşullar şu bilgilerle birlikte görüntülenir: Bu teklif para yerine geçmez. Google, tekliflerin geçerliliği ve/veya değeri dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, tekliflere ilişkin hiçbir garanti vermez. Google, reklamveren ve kullanıcı arasında gerçekleşecek hiçbir işlemde taraf değildir.

Teklif uzantınızın performansını izleme

Tekliflerinizin performansını (ör. teklif uzantınız reklamınızla birlikte gösterildiğinde gerçekleşen tıklama veya gösterim sayısı) izlemek istediğinizi varsayalım. Hangi uzantıların en iyi performansı gösterdiğini öğrenmek ve sonrasında reklamcılık hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olması için uzantılarınızı optimize etmek üzere uzantı performans verilerinizi kullanabilirsiniz.

Teklif uzantısı performans verilerinizi şu şekilde görebilirsiniz:

  1. Teklif uzantıları içeren bir kampanya seçin. Daha sonra, Reklam uzantılarısekmesini tıklayın.
  2. Görünüm açılır menüsünü tıklayın ve Teklif uzantıları öğesini seçin.
  3. Tüm reklam biriminin teklif uzantısı gösterildiğindeki performansına ilişkin verileri içeren bir istatistik tablosu görürsünüz. Diğer bir deyişle, bu veriler teklif uzantısının yanı sıra teklif uzantısıyla birlikte görüntülenen reklamın ve diğer tüm uzantıların performansını içerir.
  4. Hangi uzantıların iyi performans gösterdiğini öğrenmek ve uzantılarınızı buna göre optimize etmek için performans verilerinizi analiz edin.

Performans verilerinizi segmentlere ayırma

Teklif uzantısı performans verilerinizi daha ayrıntılı bir şekilde incelemek için segmentleri kullanın. Teklifinizin kaç tane "Teklifi görüntüle", "Yazdır" veya "Kaydet" tıklaması aldığını görmek için "Tıklama türü" segmentini kullanmanızı öneririz. Teklif uzantınızın tek başına kaç tıklama aldığını, reklam satırının ve reklamınızla birlikte gösterilen diğer uzantıların aldığı tıklamalarla karşılaştırmalı olarak görmek için "Bu uzantı/Diğer" segmentine de göz atabilirsiniz.

Verilerinizi tıklama türüne göre nasıl segmentlere ayırabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır:

  1. Uzantı içeren bir kampanyanın Reklam uzantıları sekmesini tıklayın.
  2. Görünüm açılır menüsünü tıklayın ve Teklif uzantıları öğesini seçin.
  3. Bölümlere ayır açılır menüsünü tıklayın.
  4. Tıklama türü öğesini seçin.
  5. Tabloda, Başlık tıklamaları, Teklifi görüntüle tıklamaları, Yazdır tıklamaları ve Kaydet tıklamaları dahil olmak üzere, müşterilerin teklifiniz ve reklamınızla girdiği etkileşimlerin türlerini görebilirsiniz.

Verilerinizi "Bu uzantı/Diğer"e göre nasıl segmentlere ayırabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır:

  1. Uzantı içeren bir kampanyanın Reklam uzantıları sekmesini tıklayın
  2. Görünüm açılır menüsünü tıklayın ve Teklif uzantıları öğesini seçin.
  3. Bölümlere ayır açılır menüsünü tıklayın.
  4. Bu uzantı/Diğer öğesini seçin.
  5. Tabloda, Diğer adında bir satır ve Bu uzantı adında başka bir satır görürsünüz. Tek tek uzantılarınızın nasıl performans gösterdiğini görmek ve uzantıları buna göre optimize etmek için, bu iki satırdaki istatistikleri karşılaştırabilirsiniz.

İpucu

Uzantılarınızın performansının kampanyaya veya reklam grubuna göre dökümünü almak için istatistik tablosunu özelleştirin. Bunu yapmak için,Sütunlar açılır menüsünü tıklayın ve Sütunları özelleştir´i seçin. "Ayrıntı düzeyi" bölümünde, Ekle bağlantısını tıklayarak tabloya birbirinden ayrıKampanya ve Reklam grubu sütunları ekleyebilirsiniz.

Dönüşüm İzleme

Teklif uzantıları için Dönüşüm İzleme, tahmini olarak teklifinizden kaç kez yararlanıldığını gösterir. Çevrimiçi reklamcılık girişimlerinizin çevrimdışı etkinliğe ve satışa nasıl dönüştüğünü belirlemek için bu bilgiyi kullanabilirsiniz.

Bir teklif uzantısı oluşturduğunuzda, Dönüşüm İzleme´yi hesabınızdaki başka bir yerde kullanmıyor olsanız bile Dönüşüm İzleme otomatik olarak etkin olur. Teklif uzantılarında tekliften yalnızca çevrimdışı olarak yararlanılabileceği için web sitenize Dönüşüm İzleme kodunu yüklemenize bile gerek olmaz. Teklif uzantınızı oluşturmanız yeterlidir, gerisini biz hallederiz.

Bir kullanıcı, teklifinizde “Kullanıldı olarak işaretle” düğmesini tıklarsa, bu, hesabınızda bir dönüşüm olarak sayılır. Veriler, "Kullanıldı olarak işaretle" düğmesini tıklamadan teklifinizden yararlanan kullanıcıları içermediğinden, gerçek tekliften yararlanma sayınız, dönüşüm izleme verilerinden farklı olabilir. Dönüşüm sayıları, mağazaya getirmek üzere teklifinizi yazdıran veya kaydeden kullanıcıları içermez. (Teklifinizin yazdırılması veya kaydedilmesi işlemleri, ücretsiz tıklamalar olarak kabul edilir.) Performansın kapsamlı bir değerlendirmesi için teklif uzantısı dönüşüm verilerini satış noktası rakamlarıyla birlikte kullanmanızı öneririz.

Teklif dönüşümlerinizi nasıl görebilirsiniz?

  1. AdWords hesabınızdan Araçlar ve Analiz sekmesini tıklayın ve açılır menüdenDönüşümler´i seçin.
  2. Tabloda "Tekliften yararlanma" adlı sütunu bulun. Dönüşüm izleme verileriniz burada görünür.

Dönüşüm değeri

Her bir dönüşüme varsayılan bir para değeri atayabilirsiniz. Örneğin, teklifiniz "50 TL´lik alışverişe 10 TL indirim" ise, her bir müşterinin en az bu tutarı harcadığını bildiğiniz için dönüşüm değerini 50 TL olarak ayarlayabilirsiniz.

Dönüşüm kategorisi otomatik olarak Alış/Satış´a ayarlıdır ancak isterseniz bunu başka bir türle değiştirebilirsiniz.

Dönüşüm kategorisini veya değerini nasıl değiştirebileceğiniz aşağıda açıklanmıştır:

  1. AdWords hesabınızdan Araçlar ve Analiz sekmesini tıklayın ve açılır menüdenDönüşümler´i seçin.
  2. Tabloda Tekliften yararlanma´yı seçin.
  3. Ayarlar sekmesini tıklayın.
  4. Ayarları düzenle düğmesini tıklayın.
  5. Dönüşüm kategorisinde veya Dönüşüm değerinde istediğiniz değişiklikleri yapın.
  6. Kaydet´i tıklayın.

Birden fazla teklifiniz varsa ne olur?

Birden fazla teklifiniz varsa, bu tekliflerin hepsi aynı dönüşüme, “Tekliften yararlanma” dönüşümüne eklenir. Ayrıca, bu teklifler aynı dönüşüm değerini paylaşır.

Dönüşümleri silme

"Tekliften yararlanma" adlı dönüşümü silerek dönüşümleri silebilirsiniz. Dönüşümü sildiğinizde, mevcut teklif uzantılarıyla ilgili gelecekte gerçekleşen dönüşümlerin kaydedilmeyeceğini unutmayın. Ancak, bir dönüşümü sildikten sonra yeni teklif uzantıları oluşturursanız, dönüşüm verileri, yeni oluşturan teklif uzantıları için kaydedilir.

Dönüşümlerinizi nasıl silebileceğiniz ve ileriye yönelik dönüşüm izlemeyi nasıl durdurabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır:

  1. AdWords hesabınızda Araçlar ve Analiz sekmesini tıklayın.
  2. Tabloda, silmek istediğiniz dönüşümü bulun.
  3. Dönüşümün yanındaki yeşil noktayı tıklayın ve Sil´i seçin.



Alakalı Diğer İçerikler