SİSTEM NASIL ÇALIŞIR?
Yer uzantıları için ipuçları ve en iyi uygulamalar

Yer uzantıları için ipuçları ve en iyi uygulamalar

Yer uzantılarının ne olduğu ve bunların nasıl oluşturulacağı konusunda artık bilgi sahibi olduğunuza göre, şu konularda size yardımcı olmak için bazı ipuçlarını aşağıda özet halinde sıraladık:

Anahtar kelimeler ve reklam metni

Herhangi bir AdWords reklamı için olduğu gibi, anahtar kelimeleriniz ve reklam metniniz ne kadar alakalı olursa, reklamınız da işletmeniz veya hizmetlerinizle ilgilenen müşterileri o kadar isabetli şekilde hedefleyecektir. Yer uzantıları içeren reklamlar oluştururken aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurun:

  • Geniş ve sıralı eşlemeli anahtar kelimeler: Müşterileriniz, bölgenizdeki işletmeleri bulmak için anahtar kelimelerin yanı sıra yer adlarını da kullanabilir. Anahtar kelimeleriniz için geniş ve sıralı eşlemeyi kullanmak, anahtar kelimelerin, bulunduğunuz yerin (ör. şehir veya bölge) adlarını içeren aramalarla eşleşmesine yardımcı olabilir.

    Örnek

    Can´ın İzmir´de bir pizza dükkanı vardır. Can, bulunduğu bölgedeki restoranları arayan müşterileri çekmek için "pizza restoranı" sıralı eşlemeli anahtar kelimesini ekler. Müşteriler "İzmir´de pizza restoranı" araması yaptıklarında, "pizza restoranı" sıralı eşlemeli anahtar kelimesi o aramalarla eşleşir ve Can´ın reklamları gösterilebilir.

  • Anahtar kelimelerdeki yerel adlar: İşletmeniz kolay ayırt edilebilir bir ada sahip bir semtte veya ilçede mi bulunuyor? Müşterilerinizin aramaları açısından daha alakalı olması için, bu "yerel" semt adlarını içeren tam eşlemeli anahtar kelimeler eklemeyi deneyin.

    Örnek

    Can´ın pizza dükkanı İzmir´in Karşıyaka ilçesindedir. Can, özellikle Karşıyaka´daki restoranları arayan müşterileri çekmek için anahtar kelime listesine "karşıyaka ilçesinde pizza" tam eşlemeli anahtar kelimesini ekler.

  • Reklam metnini, yer uzantınızı göz önünde bulundurarak yazın: Yer uzantısı içeren reklamlar, bir işletme adresiyle birlikte veya bir haritada görünebilir ve reklam metninizde bunu vurgulayabilirsiniz. Zaten işletmenize yakın bir yerde bulunan ve acil bir ihtiyaçlarını karşılamak isteyen cep telefonu kullanıcılarını çekmek için de reklamlar oluşturabilirsiniz

    Örnek

    Can pizza dükkanı reklamında yer uzantıları kullanmaktadır ve reklam, dükkanın yerini gösteren bir haritayla birlikte görüntülenmektedir. Can, Karşıyaka´ya gelenlerin dükkanını ne kadar kolay bulabileceğini vurgulamak için "Karşıyaka´nın en merkezi yerinde" ifadesini ekler.

Kampanya düzeyinde ve reklam düzeyinde yer uzantıları

Yer uzantıları, varsayılan olarak kampanya düzeyinde oluşturulur, ancak reklam düzeyinde de oluşturmak mümkündür. Ayrıca, bu ikisinin bir kombinasyonunu da kullanabilirsiniz. İşletmeniz için hangisinin daha yararlı olacağını saptamak amacıyla, aşağıdaki bölümde kampanya düzeyindeki ve reklam düzeyindeki yer uzantılarını karşılaştırabilirsiniz.

Yer uzantılarının performansını inceleme

Yer uzantılarınızın performansını incelemek için AdWords´teki Reklam uzantılarısekmesini tıklayın. Bir yerle vurgulu olarak gösterilen belirli bir adresi kaç müşterinin gördüğünü ve tıklama oranı (TO) dahil olmak üzere söz konusu reklam görüntülemelerine ilişkin istatistikleri inceleyebilirsiniz. Yer uzantıları müşterilerin aramalarını fiziksel adresinize bağlamanızı sağladığından, bu istatistikler, hangi çevrimiçi aramaların mağaza içi dönüşümler ile sonuçlandığını belirlemenize yardımcı olabilir.

Yer uzantıları metriklerini görüntülerken, farklı bölgelerdeki müşteri davranışlarının kimi zaman genel reklam performansınızı etkileyebileceğini aklınızda bulundurun. Örneğin, İstanbul´daki müşterilerin Kafe Mutlu zincirinin bağlantılarını tıklama olasılığı İzmir´deki müşterilere göre daha yüksekse, kafe zincirinin sahibi, İstanbul´daki adreslerini içeren reklamların TO´sunun, İzmir´deki adreslerini içeren reklamların TO´sundan daha yüksek olmasını bekleyebilir. Tıklamalarınızın nereden geldiğiyle ilgili ayrıntılı bilgileri görmek için coğrafi performans raporunu inceleyin.

Araya yer bilgisi ekleme özelliğinin performansı

Yere özgü bilgileri araya ekleme özelliğini ilk kez denerken, araya yer bilgisi eklenmiş reklamınızı mevcut reklamlarınızla karşılaştırarak test etmenizi öneririz.

En yüksek performansı gösteren reklamınızı kopyalayıp, reklam metnine yere özgü parametreler eklemeyi deneyin. Orijinal reklamınızı yayında bırakıp reklamınızın her iki sürümünü yan yana test edebilirsiniz. Ardından, reklamların ne durumda olduğunu görmek için düzenli aralıklarla reklam performansınızı inceleyin ve izleyin.

Unutmayın

Konum uzantısı eklemek için, aşağıdaki kampanya türlerinden birini kullanmanız gerekir:

  • "Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Ağı - Standart"
  • "Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Ağı - Tüm Özellikler"
  • "Yalnızca Arama Ağı - Standart"
  • "Yalnızca Arama Ağı - Tüm Özellikler"
  • "Yalnızca Görüntülü Reklam Ağı - Mobil Uygulamalar"
  • "Yalnızca Görüntülü Reklam Ağı - Tüm Özellikler"

Yukarıda listelenenlerden farklı bir kampanya türü kullanıyorsanız, kampanyanızda yer uzantıları kullanılamaz. AdWords kampanya türleri ile ilgili daha fazla bilgi edinin.




Alakalı Diğer İçerikler